Хто є хто в ігровій індустрії: гайд для школярів

Ми розповімо тобі про людей, які так люблять відеоігри, що зробили їх справою свого життя.

Професія «Керівник проекту»

Ця людина визначає, якою буде гра. Навіть якщо ідея початково виникла не у нього, надалі розробку та створення гри визначає керівник. Він спрямовує політ творчої фантазії.

Керівник приймає рішення, спираючись на фінансові та технічні можливості, а також — роботу аналітиків, які досліджують інтереси гравців, попередній досвід власної компанії та інших студій із розробки ігор.

Але головне, що потрібно для прийняття рішення, — мати власну точку зору, безмежну цікавість до світу комп'ютерних ігор та інтуїцію.



Керівником проекту може стати: той, хто вже має багаторічний досвід у царині створення комп'ютерних ігор, розуміє особливості роботи кожного спеціаліста в цій галузі, готовий взяти на себе відповідальність.


Професія «Програміст»

Робота програміста, який розробляє гру, зовні мало чим відрізняється від програміста, який створює програми, сайти. Головна відмінність — у кінцевому продукті.

Роботу програмістів вміють помічати не всі гравці, адже вони оцінюють перш за все графіку, сюжет тощо. Але саме програмісти створюють серце гри — її двигун, завдяки якому одні ігри проходять знову і знову, а в інших неможливо дійти до останнього рівня через низку проблем.

Навчайтеся на онлайн-курсах «На Урок»
Оберіть клас:

Програмістом може стати: той, хто готовий постійно вчитися та розвиватися, готовий годинами шукати та виправляти власні помилки, а ще — не боїться математики. Причому математика тут зовсім не така, як у школі. Все складніше, але й значно цікавіше. І все заради задоволення гравців!


Професії «Художник», «3D-моделлер», «Левел дизайнер»

Саме ці люди відповідають за те, щоб гра зачарувала тебе з перших кадрів.
Спочатку художники створюють концепти — графічні замальовки ігрових локацій, персонажів та різноманітних предметів: зброї та транспорту. Причому таких концептів завжди більше, ніж потрібно для гри. Наприклад, з 20 варіантів вигляду головного персонажа зрештою оберуть лише один.

3D-моделлер — спеціаліст, який допомагає оживити малюнки. Він створює 3D-моделі персонажів та всіх об'єктів ігрового всесвіту. А у випадках, якщо гру створює невелика компанія, то моделлер виконує також і роботу аніматора, який змушує персонажів ходити, бігати, присідати, жестикулювати та виконувати ще безліч дій.

І нарешті, левел-дизайнер — людина, яка створює все, що відбувається навколо персонажів, продумує, які предмети його оточують, якими будуть приміщення та природа.

Художником, 3D-моделлером та левел-дизайнером може стати: той, хто любить та вміє малювати, готовий довго сидіти над одним малюнком, створюючи його копії, які відрізняються лише деталями.


Професія «письменник-сценарист»

Письменник-сценарист створює сюжет гри. Саме він визначає, як розвиватимуться події в грі. Він пояснює, чому твій персонаж має вирушати на зустріч карколомним пригодам, визначає послідовність подій.

Напевно тобі траплялися такі ігри, які, попри просту графіку, були настільки цікавими та захопливими, що ти не міг годинами відірватися від комп'ютера чи консолі. Є багато геймерів, які впевнено стверджують: «У хорошій грі  головне — сюжет».

Хороший сценарист уміє створювати також нелінійні сюжети, щоб гравець міг стати його співавтором та сам обирав, як буде розвиватися перебіг гри та яким буде її фінал.

Навчайтеся на онлайн-курсах «На Урок»
Оберіть клас:

Письменником-сценаристом може стати: той, хто багато читає та сам намагається вигадувати цікаві історії. Якщо вчителі часто відмічають оригінальність твоїх творів, подумай над тим, щоб розвинути та реалізувати цей талант.


Професія «Саунд-дизайнер» та «Композитор»

Вибухи, постріли, звуки вітру, скрегіт підлоги, дихання та серцебиття персонажа — всі ці звуки дозволяють гравцю відчути власну присутність на полі бою. Саме за їхнє створення та використання відповідає саунд-дизайнер. Його завдання — доповнити зображення, зробити кожен кадр ще об'ємнішим за допомогою звукових ефектів.

Композитор — людина, яка створює музичний супровід. Він добре відчуває настрій всієї гри та кожної окремої сцени, тому може створити справжні музичні шедеври. Багато гравців завантажують саундтреки до улюблених ігор і ще довго зберігають та слухають їх.

Композитором та саунд-дизайнером може стати: той, хто вміє помічати найменші звуки навколо, розуміти, як вони доповнюють відчуття реальності; той, хто любить музику і вміє передавати емоції за допомогою музичних образів.


Професії «Локалізатор», «Актор озвучки та дубляжу»

Напевно ти любиш, коли в іграх, особливо з великою кількістю діалогів та заплутаним сюжетом, є принаймні субтитри твоєю рідною мовою, а краще — й повноцінне озвучування.

Саме над цим працюють локалізатори та актори озвучування й дубляжу. Це цікава творча робота, яка потребує уваги до дрібниць.

Локалізатором може стати: той, хто добре володіє іноземною мовою.

Актором озвучки та дубляжу може стати: той, хто має гарний голос, вміє передати характер та настрій персонажа.


Професія «Тестувальник»

Створення гри не обходиться без багів — помилок у коді програміста, через які ти міг потрапляти у смішні або дивні ситуації під час проходження улюбленої гри. Завдання тестувальника — знайти такі помилки до того, як гру почнуть розповсюджувати.

Коли ж, вони щось пропускають, ми стикаємося з чимось на кшталт цього:

Часто, навіть попри їхню сумлінну працю, ми все ж отримуємо гру з помилками. В таких випадках уже й самі гравці стають тестувальниками — пишуть скарги розробникам, а ті швиденько роблять патчі — доповнення, які виправляють помилки.

Тестувальником може стати: той, хто не просто грає в ігри, а готовий сотні разів проходити одну місію десятками різних способів, поведе свого персонажа у такі місця, куди побоявся йти навіть сміливий гравець. А ще той, хто легко спілкується з іншими, вміє пояснити їм, в чому проблема, якщо така є.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!

Рекомендуємо