Як зареєструватися на ЗНО

Кілька важливих порад, які неодмінно допоможуть правильно зареєструватися на зовнішнє оцінювання.

Що потрібно для того, щоб вступити до омріяного вишу? – Якомога краще скласти ЗНО з потрібних предметів! Та все не так просто, як може здатися на перший погляд... Адже щоб успішно пройти тестування, насамперед потрібно вчасно, а головне – правильно зареєструватися на зовнішнє оцінювання. І для того, щоб успішно виконати це не надто складне, але надзвичайно відповідальне завдання, потрібно знати про кілька важливих моментів. І саме про них – читайте у статті!

Які документи потрібно підготувати

Пам’ятайте, що реєстрація на ЗНО 2020 обмежується періодом із 3 лютого до 24 березня. Зауважте, що, залежно від низки обставин, перелік документів, які вимагає реєстрація, може відрізнятися. І перша причина відмінності пакету документів полягає у тому, чи складатиме абітурієнт ДПА у формі ЗНО.

Якщо випускник складатиме державну атестацію у формі зовнішнього тестування, перелік документів для реєстрації буде таким:

  • Копія паспорта (перша сторінка з фото, прізвищем, ім’ям та по батькові) або ID-картки. Зауважте, другий документ не містить серійного номеру, тому відповідне поле «серія» під час реєстрації не заповнюється.
  • Реєстраційна картка, яка створюється двома шляхами на вибір: 1) самостійно за допомогою сервісу «Зареєструватися»; 2) звернувшись до особи, яка відповідає за реєстрацію у закладі освіти, де навчається випускник.
  • Два фото розміром 3 х 4 відповідно до віку (вони мають бути однаковими та зроблені на кольоровому чи білому фотопапері).

Якщо абітурієнт не збирається складати підсумкову атестацію у формі тестування, додатково до вказаних документів важливо додати копію атестата (якщо він є) або довідку з місця навчання. Якщо абітурієнт 2020 року завершує навчання у школі за кордоном, необхідно додати спеціальну довідку, видану за місцем навчання (перекладену українською мовою та завірену нотаріусом).

За необхідності перелік документів, які потрібні для реєстрації на ЗНО, може включати:

  • медичний висновок, за яким для дитини треба створити спеціальні умови тестування;
  • копію свідоцтва про зміну імені, шлюб чи його розірвання (якщо у документах відрізняються персональні дані);
  • заяву з проханням складати ЗНО у додаткову сесію (у ній треба вказати причину, через яку неможливо проходити тестування у звичайний термін, а також документ-підтвердження цьому);
  • копію юридично засвідчених документів перекладених українською мовою, які потрібні для реєстрації.

Зверніть увагу, що вступник має зазначити Згідно з оригіналом (без лапок) на всіх копіях документів, поставити підпис, записати свої ініціали та прізвище, а також дату засвідчення копії. 

Як правильно зареєструватися на ЗНО

Реєстрація на тестування є доволі простою. Потрібно насамперед підготувати та оформити відповідну реєстраційну картку. Щоб зробити це, варто скористатися сервісом «Зареєструватися» та пройти чотири етапи. Зокрема:

1. Загальні відомості. Тут потрібно вказати, до якої категорії вступників належить абітурієнт (цьогорічний випускник школи; учень закладу професійної освіти; студент вишу; випускник минулих років; випускник, який у цьому році закінчить навчання у школі в іншій країні). Після вибору категорії також з’явиться інформаційне сповіщення, яке дозволяє уточнити інформацію.

2. Реєстраційні дані. Треба вказати ПІБ абітурієнта; тип документа, що посвідчує особу дитини (наприклад, паспорт), а також його серію та номер (для ID-карток цього робити не потрібно). Також необхідно записати дату народження абітурієнта; обрати заклад освіти; указати адресу, на яку мають надходити офіційні документи. Також саме на цьому етапі потрібно вказати, чи потребує дитина спеціальних умов під час тестування.

3. Вибір предметів. На цьому етапі треба позначити предмети, із яких дитина буде проходити тестування. Тут можна також обрати мову складання ЗНО. Крім того, потрібно визначити, із яких предметів результат ЗНО буде зараховано як ДПА.

Із переліком предметів, особливостями їх вибору та списком спеціальностей можна ознайомитися у статті.

4. Формування картки. Тут потрібно створити і роздрукувати Реєстраційну картку та Контрольно-інформаційний лист. Зверніть увагу, що необхідно уважно перевіряти вказані дані. Якщо дитині потрібно виправити помилки чи внести зміни (наприклад, обрати інший предмет), можна просто повернутися на потрібну сторінку і зробити це.

Створивши картку для реєстрації, можна укладати комплект необхідних документів (їх перелік подано вище). Після цього його треба подати відповідальній за реєстрацію особі (у закладі освіти, де навчається абітурієнт). Випускники минулих років можуть самостійно зареєструватися і надіслати реєстраційні документи до відповідного регіонального центру.

Реєстрація для учнів з особливими освітніми потребами

Абітурієнти з інвалідністю, мають право на створення спеціальних умов для складання ЗНО. Та для цього треба мати медичний висновок. Його потрібно надіслати разом із іншими документами для реєстрації. Крім того, під час створення реєстраційної картки треба зазначити про потребу в організації особливих умов, а також указати номер і дату видання форми № 086-3/о (її можна отримати у лікарні). Дізнатися більше про реєстрацію дітей з інвалідністю можна за посиланням.

Як вносити зміни до облікових даних

Сертифікат є підтвердженням того, що дитина успішно зареєструвалася на ЗНО. Його можна отримати в індивідуальному конверті (разом із реєстраційним повідомленням). Іноді буває, що абітурієнт хоче внести зміни у свої облікові дані вже після реєстрації та отримання сертифіката. Тож пам’ятайте, що повторна реєстрація на зовнішнє незалежне оцінювання можлива з 3 лютого до 24 березня. Потрібно лише використати спеціальний сервіс «Внести зміни». Щоб увійти на нього, треба вказати номер сертифіката і пін-код. Далі потрібно підготувати нову картку для реєстрації, повторно зібрати всі документи, додавши до них отриманий раніше сертифікат. Усі документи треба надіслати до регіонального центру, як і під час попередньої реєстрації.

Умови реєстрації на додаткову сесію

У період реєстрації на ЗНО можна також подати документи для складання тестів під час додатковій сесії. Скористатися цією процедурою мають змогу вступники, які не можуть пройти тестування під час основної сесії у зв’язку з тим, що вони:

  • обрали два предмети, тестування з яких проводитиметься в один день;
  • не можуть взяти участь у тестуванні за релігійними переконаннями;
  • у рік тестування отримують освіту в іншій країні;
  • потребують особливих умов для тестування (їх можна надати лише в час додаткової сесії);
  • під час проведення основної сесії ЗНО з окремих предметів будуть брати участь в змаганнях, конкурсах, олімпіадах тощо, складатимуть державні іспити;
  • належать до категорії осіб, які проживають на тимчасово окупованій території чи в населених пунктах, які знаходяться на лінії зіткнення.

Для того, щоб реєстрація на додаткову сесію ЗНО була успішною, потрібно подати заяву і документ, який підтверджує відповідну причину. Зокрема:

  • довідку, яка засвідчує навчання за кордоном;
  • документ від релігійного управління (має діяти у межах законодавства України);
  • медичний висновок про створення особливих (спеціальних) умов для тестування;
  • копію наказу чи іншого розпорядчого документа про участь у міжнародних, всеукраїнських заходах;
  • довідку із закладу освіти (має підтверджувати те, що особа навчається в цьому закладі, а також те, що дата тестування збігається з датою іспиту);
  • документ, що підтверджує необхідність перебування в іншій країні у день проведення ЗНО.

Крім того, комплект зібраних документів буде неповним без паспорта. Тож необхідно підготувати копії першої сторінки з фото, прізвищем, ім’ям та по батькові, а також відомостями про реєстрацію місця проживання (копію довідки про реєстрацію місця проживання для осіб, які мають ID-картку).

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!