Дистанційне навчання під час карантину в середній школі

Відтепер усі ми не з чуток знаємо дистанційне навчання в Україні. Розбуди будь-якого викладача чи учня посеред ночі та запитай, якими інтернет-ресурсами вони користуються на карантині, відповідь не змусить чекати. І це вже не згадуючи про особливості організації навчання!

Утім, в умовах стрімких змін важливі речі забуваються або зовсім залишаються поза увагою. Саме тому ми вирішили підсумувати все, що відомо про дистанційку, це точно стане вам у пригоді!

Дистанційне навчання під час карантину в середній школі

Що таке дистанційне навчання? Під дистанційним навчанням розуміється процес набуття знань за таких умов:

  • учні віддалені один від одного та взаємодіють опосередковано;
  • застосовуються сучасні психолого-педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології.

Навіщо? МОН повідомляє, що метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг учням з урахуванням стандартів освіти та застосовуючи ІКТ. А якщо ж говорити про умови сьогодення, то причиною всього є коронавірус. Саме він змусив нас усіх піти на дистанційку, подобається це нам, чи ні. 

Яке завдання дистанційки? Згідно з Положенням МОН, завданням дистанційного навчання є забезпечення школярам та вчителям реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної кваліфікації, підвищення її незалежно від будь-яких ознак (стать, світоглядні переконання тощо).

Основні положення про дистанційне навчання під час карантину в школі

До карантину дистанційне навчання в системі освіти можна було побачити хіба що на офіційних паперах або в окремих спеціалізованих закладах. Сьогодні – це щоденні реалії кожної школи, які вимагають від учителів знань відповідних норм права. А від учнів – розуміння того, що відбувається. 

Навчайтеся на онлайн-курсах «На Урок»
Оберіть клас:

Головний документ, що регулює правовідносини в умовах дистанційного навчання – Положення про дистанційне навчання від 25.04.2013. Що він може розказати нам про дистанційне навчання під час карантину?

  1. Дистанційне навчання в середній школі – це не тільки спілкування через Zoom, яке в умовах карантину стало чи не єдиним можливим варіантом. Змішане навчання, навчання дітей з особливими освітніми потребами, навчання школярів, які перебувають за кордоном – усі ці форми осіти запроваджуються з елементами дистанційки. Це сучасно та неймовірно зручно.
  2. Школи можуть створювати центри дистанційного навчання як їхні відокремлені структурні підрозділи. Наразі про центри дистанційного навчання на базі шкіл відомо небагато, але такі центри від ВНЗ користуються великою популярністю. Упевнені, згодом і школи змінять підходи і створять безліч таких центрів.
  3. Форми навчання під час дистанційки у школі: самостійна робота, навчальні заняття, контрольні заходи. Види такого навчання:  лекція, семінар, урок, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та інші. Власне, все те, що практикувалося під час очної освіти. Насправді, відмінностей не так багато, як може здатися, чи не так?
  4. В асинхронному та синхронному режимі проводяться: уроки, спілкування поза уроками і отримання навчальних матеріалів. Практичні ж заняття відбуваються тільки в асинхронному режимі, лабораторні – з використанням віртуальних тренажерів і лабораторій. Давайте честно, такі віртуальні лабораторії можуть бути навіть цікавішіми та наочнішими, ніж традиційні.
  5. Документом передбачено проведення уроків у формі ділових ігор та виконання проєктів у групах. Певно, такі види роботи вже знайомі вам по традиційному навчанню, але тут вони трансформуються та стають ще цікавішими.
  6. Як щодо підвищення кваліфікації під час дистанційного навчання? Учителі повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання не рідше одного разу на 5 років та обсягом не менше 108 академічних годин. Тобто для вчителів також особливо нічого не змінюється.

І хоча дистанційне навчання є дещо незвичним варіантом для нашої країни (та й не тільки для нашої!), воно стало справжнім порятунком, особливо навесні. Давайте чесно, чи вдалося б взагалі завершити навчальний рік та перейти до наступного класу, якщо б ми всі просто пішли на карантин? А що мали б робити учні, які якраз закінчували 11 клас? Тож навіть враховуючи той факт, що дистанційне навчання далося нам всім складно та мало певні недоліки, чудово, що воно таки було. 

Вебінари про дистанційне навчання

Усі ми знаємо про понаднормову завантаженість педагогів під час карантину. Щоденні уроки у Zoom, регулярне спілкування з батьками учнів та постійне поповнення скарбнички інтернет-ресурсів… Але учням не легше! Адже роботи безліч, не завжди є можливість проконсультуватися зі вчителем та просто перепитати, якщо щось не надто зрозуміло. Що ж робити? 

Насправді не варто розбиратися у всьому самотужки. Це забере неймовірно багато часу та сил, ще й не факт, що все буде зроблено правильно. Тим паче, якщо справжні професіонали вже розібралися у багатьох важливих речах та готові поділитися своїми знаннями! Ми підготували багато корисних та насичених інформацією матеріалів про дистанційне навчання в Україні. Тож із чого почати?

  1. Правила дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу. Так, саме з комунікацією нерідко було складно. Та й не дивно, адже ми просто не знали, що робити, оскільки опинилися у такій ситуації вперше. 
  2. Мотивація до навчання під час карантину. Ми звикли, що на карантині маємо просто сидіти вдома та виконувати завдання зі списку, який дали вчителі. А от активне навчання стало чимось неочікуваним! Тож і мотивація до нього з'явилася не одразу.
  3. Проведення виховної роботи класним керівником в умовах карантину. Якими були ваші виховні години у період карантину? І чи були взагалі? Виявляється, що їх можна організувати!
  4. Як налагодити ефективне онлайн-навчання та покращити комунікацію з учнями в умовах карантину. Як вам та вчителю вдалося підтримувати зв'язок під час карантину? Можливо, ви знайдете тут корисні ідеї для організації подальшої взаємодії!
  5. Проєктна діяльність в умовах дистанційного навчання та карантину. Проєктне навчання – чи нен найцікавіше у школі! І не варто думати, що карантин може поставити хрест на створення цікавих та важливих проєктів. Усе реально!
  6. Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки. Чо может бути оцінюванння навчальних досягнень в умовах карантину об'єктивним? Так! Якщо всі учасники освітнього процесу працюватимуть разом.
  7. Ігрові онлайн-ресурси в дистанційному навчанні: граючись навчаємо. А ви любите гратися? А чи знали ви, що за допомогою гри ваші вчителі можуть передати вам безліч знань? А це все правда!
  8. Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу. А це вже стане у пригоді не лише вашим вчителям, а й вам. Звісно, у майбутньому!
  9. Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання. Викладання інозменої мови в умовах карантину стало болючим питанням для багатьох учителів, учнів та їхнії батьків. І це справді було дуже складно! Тим не менш, за бажання можна було організувати все!
  10. Викладання інформатики під час дистанційного навчання. Здавалося б, інформатика просто створена для дистанційки! Але й вона має свої нюанси, які просто неохідно врахувати. 

Звісно, це далеко не все! Тема невичерпна, один вебінар про дистанційне навчання не допоможе її осягнути. Скажемо більше: не допоможе навіть кілька вебінарів. У тему варто зануритися з головою! 

Також ми маємо цікаві статті, присвячені дистанційному навчанню: 

Дистанційне навчання – це складно, особливо коли падає як сніг на голову непідготовленим викладачам та учням. Але сьогодні все інакше: ми вже готові до цього виклику!

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!

Навчайтесь з «На Урок»

Запишись на курс уже сьогодні!

На нашому курсі ти підготуєшся до НМТ з англійської та зможеш приборкати своє хвилювання. Кожне заняття — багато практики, розв'язання завдань формату НМТ.

Шарамук Ольга

Викладач англійської мови, стаж роботи — 7 років.

Усі онлайн-курси «На Урок»

Рекомендуємо