Цьогоріч вступ до університетів буде дещо незвичним, а одне з основних нововведень - мотиваційні листи. Їх потрібно додати до заяв під час їх подання. Але тут є свої нюанси, на які варто зважати. Державне підприємство «Інфоресурс» дало відповіді на основні запитання щодо мотиваційних листів, що найчастіше виникають у вступників.
Чи треба відвозити мотиваційні листи до закладу освіти?
Це можливо, але зовсім не обов'язково. Річ у тім, що під час реєстрації електронних кабінетів та подання заяв, мотиваційний лист потрібно додати до заяви тільки через електронних кабінет. У розділі «Подання заяв» є спеціальні віконечко, куди можна вписати або вставити текст листа.
Безпосередньо до закладу освіти мотиваційні листи потрібно надавати лише в тому випадку, якщо ви подаєте заяву в паперовій формі.
Потрібно додати копії матеріалів, які підтверджують інформацію, надану в мотиваційному листі (нагороди, дипломи тощо0? Надішліть їх на електронну пошту приймальної комісії закладу освіти. Завантажити будь-які скани чи фото неможливо.
Як подати мотиваційний лист через електронний кабінет? Не бачу такої опції.
Мотиваційний лист можна додати до кожної заяви під час її подання. Саме тому заповнити лист в кабінеті можуть тільки ті категорії вступників, для яких уже відкрито подання заяв. Зараз ця можливість доступна лише для вступників на основі базової середньої освіти, тобто 9-ти класів.
Якщо ж ви збираєтеся вступати до закладу вищої освіти після 11-ти класів (або маючи дипломи фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра, то можливість подавати заяви відкриється після 29 липня (до закладів ФПО - з 14 липня). Але підготувати мотиваційний лист ви можете вже зараз.
В електронному кабінеті вам потрібен блок: Подання заяв-Результати випробувань-Внести текст мотиваційного листа.
Що робити, якщо я писав текст листа в кабінеті, натиснув кнопку «Зберегти», а мене повернуло на головну сторінку й нічого не збереглося?
Текст листа потрібно встигнути створити за 120 хвилин. Саме стільки часу відводиться для однієї сесії роботи з кабінетом. Тобто якщо час перевищити, то текст дійсно не вдасться зберігти. Аби такого не сталося, пишіть текст у Google-документаї або Word, а потім просто скопіюйте.
Чи можна редагувати текст написаного листа в електронному кабінеті?
Так, але лише ДО моменту подання заяви. А потім, коли заява матиме статус «Зареєстровано в ЄДЕБО», зробити це вже неможливо.
Які вимоги до мотиваційного листа та як їх дізнатися?
Вимоги до мотиваційних листів визначає кожен заклад освіти у своїх Правилах приймання документів. Тож перш ніж починати писати, варто з ними ознайомитися.
Яка максимальна кількість символів під час написання мотиваційного листа в кабінеті?
Насправді чимала - формат поля для листа розрахований на 20 000 символів. Але саме заклад освіти визначає вимоги до кількості символів. Тож, знову таки, спочатку ознайомтеся із правилами. Адже приймальна комісія обов'язково зверне увагу на те, чи дотримуєтеся ви вимог.