Чи може розвага або хобі перетворитися на справжню професію? Так! Епоха інформаційних технологій надала можливість не лише займатися тим, що подобається, а ще й не погано на цьому заробляти. Наприклад, ведучи блог.
Успішність відомих блогерів із мільйонами підписників вражає та надихає і самому долучитися до цієї справи. І це дійсно непогане рішення! Як стати блогером? Про це і поговоримо!
Розбираємося з термінологією
Блог (від англ. web log – «щоденник у мережі, онлайн-щоденник, віртуальний журнал») являє собою «живий» тематичний сайт або його частину. Чому «живий»? Бо він регулярно поповнюється свіжим та цікавим контентом найрізноманітнішого формату (тексти, фото, відео, аудіо). А адміністратор блогу підтримує постійний діалог із аудиторією та відповідає на коментарі.
Останнім часом відокремлено окремий різновид блогу – влог. У чому його особливість? У форматі! Основний контент – відео, в центрі якого завжди має бути автор.
Хто такий блогер і чим він займається?
Хто такі блогери? Це яскраві представники «професії майбутнього». Що вони роблять? Створює контент на своїй сторінці та займається її просуванням. Звичайний користувач мережі робить пости, розраховані на знайомих, рідних і друзів. А блогер прагне охопити якомога ширшу аудиторію.
Блоги бувають різними, все залежить від уподобань та здібностей творців. Але всіх їх можна умовно поділити на кілька різновидів:
- особистий блог: описує події та дії, що відбуваються чи виконуються самим автором.
- вузькоспеціалізований блог: інформація стосується будь-яких тонкощів, нюансів певної професійної області, рекомендацій, лайфхаків з виконанню дій, пов'язаних із нею.
- мікроблог: автор публікує короткі замітки, цитати, афоризми, влучні заголовки новин.
Звісно, тому, хто хоче створити яскравий та привабливий для користувачів блог, не обійтися без особливих навичок. Необхідно вміти:
- обробляти фото;
- знімати відео;
- писати тексти;
- знати основні інструменти просування в соціальних мережах.
Стануть у пригоді базові знання психології, уважність, начитаність та комунікабельність.
Якщо ж відповісти на запитання «хто такий блогер?» максимально коротко, то це людина, яка веде блог. Хтось прагне таким чином розважити аудиторію, хтось розповідає про власний досвід, а хтось висвітлює справді важливу інформацію. У будь-якому разі - це чудово!
Як досягти успіху?
Ви вирішили спробувати свої сили у блогерстві, але не знаєте, з чого почати? Ось приблизний план дій:
1. Визначте мету. Навіщо вам узагалі потрібен блог? Скільки підписників ви хочете залучити і який результат отримати? Все це важливо визначити на початковому етапі.
2. Виберіть тематику. Зовсім не обов'язково присвячувати блог одному вузькому напряму діяльності (моді, їжі, книжкам тощо). На початку спробуйте себе як лайфстайл-блогер! Діліться нотатками, спостереженнями, цікавими подіями з життя. Поступово ви зрозумієте, який контент знаходить відгук у аудиторії.
3. Визначтеся з майданчиком. Тим паче, що зараз їх дуже багато! І одним лише Instagram чи ТікТоком справа не обмежується. Для цього слід подумати над форматом. Що вам ближче: писати тексти, знімати відео або робити фото? Чи, можливо, ви хочете поєднати всі формати? Але слід звернути увагу на певні особливості контенту:
- Відеоблог. Ще 10 років тому вимоги до якості відео були не такими високими. Але зараз глядачі очікують, що ваш контент буде якісним не лише за змістом, а й із технічного боку. Тому для ведення відеоблогу необхідні навички роботи з програмами та час на обробку та якісний монтаж відео. Найпопулярнішим майданчиком, звичайно, є YouTube.
- Фотоблог. Тут, звісно, править бал візуальна складова. Тож необхідно створити власний стиль публікацій, обрати вдалі колірні поєднання та визначити основну тематику фото. Серед різноманітних майданчиків окремої уваги заслуговує Pinterest. Якщо в більшості соціальних мереж пост «живе» лише кілька днів, то в Pinterest він може користуватися популярністю протягом кількох місяців або навіть років.
- Тематичні блоги. Для тематичних блогів чудово підійдуть спільноти і сторінки в соцмережах. Серед переваг цього формату слід відзначити можливість просування та різноманітність контенту. Відео, тексти, сторіс, фото, тести, опитування, міні-ігри – все це можна використовувати для залучення аудиторії. Крім того, соцмережі з кожним роком розширюють функціонал і можливості аналітики.
4. Складіть контент-план. Що популярніший блог, то більше вимог та очікувань у користувачів. Особливо це стосується частоти виходів постів. Для зручності багато блогерів розробляють розклад на кілька тижнів і вказують дні виходу нового матеріалу. Контент-план можна оформити у вигляді таблиці з наступними стовпцями:
- тема;
- дата і час розміщення;
- короткий опис;
- формат (сторіс, фото, пост у стрічку, відео);
- примітки.
5. Приступайте до створення блогу. Зареєструйте акаунт і опублікуйте свій перший матеріал. Попросіть друзів і рідних підписатися на вашу сторінку та поступово заповнюйте її контентом. Але не завжди є натхнення або можливість писати текст чи знімати новий матеріал. Саме тому корисно мати в запасі готові відео, тексти та фото.
Популярні сфери
Про що пишуть блогери? У соцмережах можна знайти блоги практично на будь-яку тему. Однак є ТОП найпопулярніших напрямів:
- Б'юті-блоги. Косметика, приклади макіяжів, поради по догляду за шкірою – основний контент цього напряму.
- Travel-блоги. Тут висвітлюється все, що стосується мандрівок та туризму. Головне – визначити стиль: будуть це корисні поради або візуальний опис.
- Книгоблоги. На таких сторінках можна знайти огляди і короткий зміст творів, романів, повістей тощо.
- Fashion-блоги. Сюди можна віднести стріт-стайл блогерів, а також профілі стилістів і канали з новинами зі світу моди.
- Food-блоги. Тут публікуються рецепти, відгуки про кафе та ресторани і просто красиві світлини їжі.
- Фітнес-блоги. Основні теми: тренування, поради з харчування, огляди фітнес-тренажерів, спортивного одягу та інших аксесуарів.
Як стати блогером в Інстаграмі?
Звичайно, Instagram є однією з найперспективніших та найпопулярніших соцмереж у світі. Тому і розвивати блоги там стає дедалі складніше – конкуренція зростає, користувачі вимагають унікального контенту. То як стати популярним блогером за таких умов? Ось декілька порад:
- Оформить свій акаунт. Інформація про вас – це перше, що побачать потенційні підписники. Розкажіть про себе так, щоб одразу привернути увагу користувачів.
- Розповідайте історії. Успішності блогу сприяють не лише красиві світлини, а й підписи до них. Особисті історії, які ви вкладаєте, мають бути не тільки цікавими, а й чесними та правдивими. Ваша щирість допоможе розкритися перед підписниками та налагодити з ними емоційний зв'язок.
- Ваша стрічка має виглядати привабливо. Дотримання єдиної колірної гами – одна з головних умов успішності. Розробити свій стиль допоможуть вбудовані фільтри Instagram або інші програми обробки фотографій.
- Систематично публікуйте контент. Збільшення частоти публікацій потенційно може підвищити залученість аудиторії. Але слід виважено підійти до цього питання та не будувати фантастичні плани. Розробіть реальний графік викладання контенту та обов'язково його дотримуйтеся.
- Не забувайте про хештеги. Це дієвий інструмент для пошуку вашого акаунту іншими користувачами соцмережі. Але майданчик має певне обмеження – не більше 30 хештегов в одній публікації. Чи варто використовувати всі? На перший погляд популярні хештеги допоможуть у просуванні блогу. Але є і зворотній ефект: збільшення конкурентів та зниження шансів на те, що вас знайдуть.
- Забезпечте постійний контакт із аудиторією. Залученість – один із найважливіших факторів, які впливають на успіх блогера. Тому не залишайте без уваги коментарі – відповідайте, залишайте взаємні лайки в профілях підписників.
Як заробляють блогери?
Монетизація штатними засобами доступна на небагатьох платформах (наприклад, YouTube або WordPress). Тому всім, хто шукає відповідь на запитання «як стати блогером» слід придумати, як залучати фінансування. Отримувати гроші можна різними способами:
- інтеграція реклами у контент;
- публікація спонсорських матеріалів;
- надання платних послуг для передплатників (курси, вебінари, тренінги);
- використання сторінки для ведення бізнесу (продаж товарів, надання послуг передплатникам).
Хто такі блогери, які заробляють багато грошей? Насправді такі ж звичайні люди, як і ми з вами! Просто вони навчилися монетизувати свою улюблену справу. Звісно, виходить не в усіх. Але якщо не спробувати, то як дізнатися, чи вийде у вас?
Плюси і мінуси блогерства
Як і будь-яка професія, блогінг має як переваги, так й недоліки. Ось деякі з них:
Плюси роботи:
- поєднання роботи та хобі;
- є можливість безкоштовно отримати продукцію, яку ви рекламуєте;
- гнучкий графік;
- відсутність начальства.
Мінуси роботи:
- ненормований робочий день;
- декілька років можна працювати безкоштовно;
- є ризики порушення договору замовником;
- нестабільний заробіток.
Чи навчають на блогерів?
Звичайно, в закладах вищої освіти ви не знайдете спеціальностей, на яких вчать, як стати блогером. Але вихід є! Різноманітні курси, вебінари та відеоуроки від успішних блогерів, корисні статті та книжки дозволять швидко розібратися з інструментами просування в Instagram, Tiк Toк, YouTube та на інших майданчиках.
Однозначної та точної відповіді на запитання «Як стати успішним блогером», на жаль, немає. Тому, для досягнення результатів доведеться докласти чимало сил та витратити багато часу. Важливо знати фішки просування та розумітися на інструментах різних майданчиків. Але не забувайте про творчість! Індивідуальний стиль, яскрава презентація цікавого контенту дозволить отримувати велику кількість переглядів, репостів та лайків!